Logotyp Home by Sweden

Konkursinformation Home by Sweden AB

Home By Sweden AB försattes i konkurs den 16 april. Konkursboet tar inte emot några beställningar online och kommer inte att hantera några returer, reklamationer eller byte av varor. Om du har ersättningsanspråk ska du skicka in det enligt instruktionen nedan.

Anbudsunderlag och anbudsförfarande

Anbudsunderlag för restlager och inventarier samt information om anbudsförfarandet.

Anbudsinformation Home By Sweden

Före utförsäljning

Lager före utförsäljningen

Inventarier Kosta-Orrefors före utförsäljningen

Utförsäljning

Logg för utförsäljningen

Efter utförsäljning

Inventarier efter utförsäljningen

Lager efter utförsäljningen

Kosta Orrefors lager efter utförsäljningen

Kompletterande lager efter utförsäljningen

Konsumentinformation

Ordrar som inte hanterats

Konkursboet tar inte emot några beställningar online.

Eventuella ordrar som Home By Sweden AB fått in före konkursen och som inte har behandlats kommer inte att levereras. Om du anser dig ha ett ersättningsanspråk gentemot Home By Sweden AB ber vi dig inkomma med information om denna till konkursboet på de kontaktuppgifter som du finner längst ner. Har du betalat i förskott via exempelvis Klarna ber vi dig kontakta betalningsförmedlaren direkt.

Returer, reklamationer och byten

Konkursboet kommer inte att hantera några returer, reklamationer eller byte av varor.

För returer av varor som är beställda online gäller lag 2005:59 om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätt om 14 dagar gäller enligt lagen. Du har fortfarande rätt att ångra ditt köp enligt denna lag, men du kommer då få en fordran i konkursen. Om du har returnerat en vara före konkursen och inte fått tillbaka pengarna ber vi dig inkomma med information om ditt ersättningsanspråk till konkursboet.

Konkursboet kommer inte att hantera reklamationer och har du en vara som du vill reklamera får du istället anmäla ett ersättningsanspråk till konkursboet.

Eventuellt öppet köp gäller inte i konkursen och konkursboet kommer inte att hantera byte av varor.

Presentkort

Eventuella presentkort eller tillgodohavanden kan inte användas vid köp av varor i konkursen. Om du har presentkort eller tillgodohavanden ber vi dig inkomma med information om ditt ersättningsanspråk till konkursboet

Ersättningsanspråk

Eventuellt ersättningsanspråk som kunder anmäler till konkursboet är s.k. oprioriterade fordringar. Om och hur mycket ersättning man kan få för en oprioriterad fordran är beroende av om det blir någon utdelning i konkursen. Om det blir utdelning kommer tingsrätten att inleda ett s.k. bevakningsförfarande. Detta innebär att man måste bevaka sin fordran i konkursen. Om detta blir aktuellt kommer du som anmält ett ersättningsanspråk till konkursboet att få information från tingsrätten. Det är viktigt att du då följer de instruktioner som tingsrätten ger och bevakar din fordran till tingsrätten. Görs inte detta korrekt förlorar du din rätt.

Om du anser dig ha ett ersättningsanspråk gentemot Home By Sweden AB ber vi dig fylla i formuläret nedan och maila det till ida.gustavsson@amberadvokater.se.

Formulär för ersättningsanspråk

Övriga frågor hanteras via konkurshandläggaren, biträdande jurist Tobias Petersson, se kontaktinfo. Konkursförvaltare är advokat Magnus Lindsten.